[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: A Providence TV question

On 14 Jun 2000,  Scott D Fybush wrote:

> Channel 4, for instance, had operating stations by 1949 in Boston
> (WBZ-TV), Schenectady (WRGB), Lancaster PA (WGAL-TV), and Washington
> (WRC-TV).  

What about New York City (WNBT)?  As I recall, WNBT moved to Channel 4 
from Channel 1, when Channel 1 was reallocated to some other service.
> Reworking everything in the 1951 "Sixth Report and Order" required
> many existing stations to move (although the problem was eased somewhat by
> the TV-licensing freeze brought on by the Korean War).

The Korean War?  I thought the freeze was because the FCC wanted to review 
channel allocations.  It was originally declared to be a six-month freeze 
and lasted about four years, until the FCC reallocated the VHF channels 
and created the UHF TV band.

 > The WRGB and WHAM-TV channel swap was just the first, though...because
> there was also demand for additional VHF assignments.

Why do you call it a channel swap?  WRGB moved from 4 to 6, and WHAM-TV 
moved from 6 to 5.  A swap would mean that they exchanged channels.
> Buffalo's channel 2 signed on in 1954 as WGR-TV.  Rochester's 
> channel 10 took air in 1953 as a time-share between two rival
> radio operators, operating part of the day as WHEC-TV and part
> of the day as WVET-TV (a situation that would linger into 1961,
> when WVET's owners bought WROC-TV and sold their half of channel 10).

Did they both operate from the same tower?  Did they actually have one 
sign off and the other sign on?  Did they each promote network programs in 
the other's broadcast day?  I'm quite curious how this channel-sharing 

 A. Joseph Ross, J.D.                        617.367.0468
 15 Court Square                     lawyer@world.std.com
 Boston, MA 02108-2503      http://world.std.com/~lawyer/